Mijn eerste dag in Oslo - Reisverslag uit Kringsjå, Noorwegen van Robin van Schaik - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Oslo - Reisverslag uit Kringsjå, Noorwegen van Robin van Schaik - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Oslo

Door: Robin van Schaik

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 Januari 2019 | Noorwegen, Kringsjå

Gisteren was het zover, mijn reis naar Oslo. Om kwart over 3 s' nachts stond ik op om mij klaar te maken om naar het vliegveld te gaan. Om 4 uur vertrokken we met de auto naar het vliegtuig. Mijn ouders en vriend gingen mee om mij uit te zwaaien. Ook zij moesten lekker vroeg hun bed uit. Na het afgeven van de bagage en kijken waar ik zou moeten boarden was het wachten geblazen. We moesten twee uur wachten totdat ik zou gaan vliegen. Het werd tijd voor een ontbijtje bij de La Place. Na ons ontbijtje liepen we rustig naar de douane toe, waar ik afscheid nam en mijn handbagage moest laten controleren. Ik liep na de douane door naar de gate waar ik naartoe moest. Het bleek dat dit nog een flink stuk lopen was. Ik kwam zelfs bijna te laat aan bij de gate, maar gelukkig mocht ik nog wel het vliegtuig in.
Naar Oslo is het maar 1,5 uur vliegen, dus met twee Netflix afleveringen van een nieuwe serie kwam ik er wel doorheen. Tegen het einde van de vlucht werd het licht buiten en kon ik naar buiten kijken om alvast een beetje een indruk van Noorwegen te krijgen. Wat was dat mooi! Ik hoorde al dat er al een flinke laag sneeuw lag, maar nu zag ik dat ook zelf.
Toen ik aankwam op Oslo airport, werd ik opgevangen door studenten van de universiteit waar ik ga studeren. Zij brachten mij, samen met (toevallig) een andere Nederlandse student naar de organisatie waar ik de sleutel van mijn kamer op kon halen. Ik mocht daar kiezen tussen een aantal verschillende kamers. Ik heb gekozen voor een kamer op de 7e verdieping. Ik deel een badkamer met 1 persoon en de keuken met 5 anderen. Het uitzicht vanaf de kamer is echt heel erg gaaf. Ik kijk uit op een hoge berg, 2 voetbalvelden, een schaatsbaan en een langlaufbaan.

Gisteren ben ik naar de ikea geweest om spullen voor op mijn kamer te halen. Daarna heb ik boodschappen gedaan hier op de campus en ben ik wezen eten bij 3 andere Nederlandse studenten die hier al waren. De dag was toen alweer voorbij.

Ik begin nu steeds meer te settelen hier. Over een uurtje vertrek ik naar de universiteit voor een introductie. Dan gaat alles echt pas beginnen!

  • 12 Januari 2019 - 06:33

    Sanne Kloet :

    Wat een mooi avontuur ga je tegemoet!! Maak plezier en geniet!!
    Leuk om je zo te “volgen”
    Liefs

  • 12 Januari 2019 - 07:09

    Merel Rietveld:

    Wat gaaf Robin! Heel veel plezier, kijk uit naar je verhalen.
    xx

  • 12 Januari 2019 - 07:07

    Patrick:

    Leuk!! Blijf verslag uitbrengen, is superleuk!

  • 12 Januari 2019 - 08:42

    Gerda:

    Hoi Robin,
    Heel veel succes en geniet van deze periode. Ik ga je zeker volgen en ik ga genieten van jou reisverslagen.
    Liefs Gerda

  • 12 Januari 2019 - 15:22

    Petra:

    Hallo Robin
    Ook jou wens ik veel succes en plezier in Oslo en wil graag jouw verhalen lezen!
    ( Ik ben de moeder van Merel.)

  • 12 Januari 2019 - 19:13

    Agnetha :

    Wat leuk dat je ons een inkijkje in je Noorse avontuur geeft.
    Veel plezier en ik kijk uit naar je verhalen.

  • 13 Januari 2019 - 05:32

    Tante Annie:

    Wat leuk je zo te volgen heel veel plezier en succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 07 Jan. 2019
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 3394

Voorgaande reizen:

11 Januari 2019 - 31 Mei 2019

Studeren in Oslo

Landen bezocht: